TargetSpot stopt samenwerking met RMB

14 januari 2019

Na een succesvolle samenwerking van twee jaar in het commercialiseren van digitale audioreclame pakken RMB en TargetSpot elk hun eigen mediapartnerportefeuille weer op om de nieuwe opkomende markt van online-audio in België verder te ontwikkelen. Na afloop van hun contractperiode beëindigen de twee regies op 15 januari 2019 hun partnership in goede verstandhouding. Ze zijn overigens van plan om in de toekomst voor specifieke gelegenheden nog samen te werken.

In 2017 sloten RMB en TargetSpot een commercieel partnership om samen de commercialisering van het digitale audiobereik in België aan te wakkeren. RMB beheerde al de inventarissen van de RTBF, NRJ en DH Radio. TargetSpot – de internationale regie van Radionomy, maar ook de regie van onder meer het digitale audioaanbod van Radio Franceen van ruim 75.000 radio’s gestreamd door Shoutcast – zocht een commerciële vertegenwoordiger voor zijn bereik vanaf Belgische IP-adressen. De alliantie tussen de twee spelers bood adverteerders van onze reclamemarkt de kans om een nieuwe categorie luisteraars te bereiken. Twee jaar later heeft online-audio een belangrijk aandeel in de mediaconsumptie van de luisteraars en staat de commercialisering ervan op de rails. Als internationale regie was het voor TargetSpot dan ook gegrond om op termijn, gezien haar voorrechten, de controle over de verkoop van al haar inventarissen terug over te nemen.

RMB en TargetSpot scheiden na hun contractperiode in zeer goede verstandhouding. Overtuigd dat deze nieuwe markt van audio-, sound- en voice content in het algemeen een enorm potentieel vertegenwoordigt, voorzien beide regies echter dat ze in de toekomst voor specifieke gelegenheden nog als partners zullen samenwerken. Yves Gérard, CEO van RMB licht toe: “We zijn zeer tevreden over de weg die we twee jaar lang met TargetSpot hebben afgelegd. Tijdens deze periode konden we onze knowhow en inspanningen bundelen om een echt professioneel aanbod in digitale audio te creëren. Ook al worden we beide commercieel terug autonoom, toch blijven we vandaag nog zeer close en delen we de ‘best practices’ van dit medium dat een mooie toekomst tegemoet gaat”.  

“We danken RMB voor het commercialiseren van onze inventarissen de afgelopen twee jaar. TargetSpot breidde de laatste maanden flink uit met de opening een aantal nieuwe regies in verschillende landen. We willen onze Europese en internationale positie versterken. Een eigen regie openen in België is een logische stap in deze aanpak. De vraag naar digitale audio is overal booming en dat geldt ook in België. Laten we niet vergeten dat AudioValley, de groep waarvan TargetSpot deel uitmaakt, Belgisch is” aldus Alexandre Saboundjian, CEO AudioValley. Vanaf 16 januari 2019 kunnen orders en reservaties voor Radionomy, Radio France, Shoutcast en Hotmix rechtstreeks gericht worden naar TargetSpot. RMB blijft het exclusieve contact voor het online-audioaanbod van de RTBF, NRJ en DH Radio.

Bron: PIB