Sporza zit in een nieuw kleedje

29 mei 2018

Sporza is het sportmerk van de VRT en al jaren de online referentie voor het meest recente sportnieuws en wedstrijdverslagen.  Naast populaire sporten als voetbal en wielrennen biedt Sporza ook uitgebreid verslag van zaalsporten, tennis, auto-/motorsport, atletiek en nog veel meer.  Met een gemiddeld maandbereik van 906.976 unique browsers* (612.554 smartphone, 214.146 tablet en 521.800 pc/laptop), is Sporza een van de grootste online sportplatformen in Vlaanderen.

Vernieuwde Sporza zorgt voor betere mobiele beleving

Vanaf vandaag (29 mei) is de website van Sporza volledig vernieuwd. Deze nieuwe site is volledig responsive waardoor bezoekers zowel via desktop, tablet en mobiel de site in de meest ideale omstandigheden kunnen ervaren.  Naast het aangepaste design met een nieuw kleurenpalet en logo is er vooral gewerkt aan de gebruiksvriendelijkheid en de flow op mobiele toestellen.

De voornaamste voordelen van de vernieuwde site voor de surfer zijn onder andere een heldere navigatie (geoptimaliseerd voor mobiele toestellen) waardoor kleinere sporten beter aan bod komen en het wegwerken van de complexiteit tussen het Match Center en de nieuwsflow.  De ‘NU Live’ knop zal geel oplichten als er live sportbeleving beschikbaar is op de site.  Op de homepage vind je geen eindeloze stroom aan berichten meer, maar een thematische organisatie wat meer duidelijkheid schept.

Sporza commercieel aantrekkelijk

Sporza is een aantrekkelijk commercieel platform door het hoge bereik en het interessante bezoekersprofiel.
Tijdens grote sportevenementen zoals Olympische Spelen, EK/WK voetbal piekt het aantal bezoekers en ook de commerciële inventory.  Daarnaast blijft de video inventory op Sporza ook continu aangroeien.

Een van de populaire formaten op Sporza, de homepage takeover waarbij de content letterlijk ingepakt wordt door een adverteerder (advertenties geplaatst bovenaan, links en rechts van de sitecontent) verdwijnt en wordt vervangen door de Responsive TakeOver.  Dit formaat heeft als voordeel dat het minder intrusief is naar de surfer.

Sportzomer met WK voetbal, Ronde van Frankrijk en de Vuelta

Geen tijd om warm te lopen, want de nieuwe site vliegt er onmiddellijk in met het WK voetbal in Rusland.  Als adverteerder kan je in deze context nog je video ads plaatsen of responsive takeover boeken.  Na het WK voetbal start de Ronde van Frankrijk en nadien de Vuelta.  Naast het wielrennen is er ook nog Wimbledon en het WK Volleyball.  Op sportief vlak zal je je zeker niet vervelen bij Sporza deze zomer.

Sporza

Voor meer informatie, contacteer salesteam@pebblemedia.be