Maarten Galle Head of Ad Operations

29 augustus 2018

Maarten Galle

Vanaf maandag 3 september zal Maarten Galle aan de slag gaan als Head of Ad Operations bij Pebble Media. Met de komst van Maarten versterkt Pebble Media zijn expertise op het gebied van ad operations, yield management en automated trading.
Maarten, nog maar 32 jaar, leerde de knepen van het digitale vak kennen bij De Persgroep. Hij heeft er een ruime ervaring opgedaan als Automated Trading Manager en later als Head of Sales Innovation. In de afgelopen 10 jaar beleefde hij de evolutie van digital advertising actief vanop de eerste rij, zowel op technisch als op commercieel vlak.

Bart Verbeiren, Director of Technology Strategy & Ad Operations: “Ad operations staat centraal in de online advertising flow. Door het toenemende belang van audience en automated buying neemt het zelfs een sleutelpositie in. Efficiënte yielding leidt tot betere campagneresultaten en gedetailleerde reporting geeft betere insights. Dit is een nieuwe uitdaging voor het ad operations team. Ik verheug me op de komst van Maarten, die met zijn ervaring en expertise op dit gebied, onze service naar een hoger niveau zal tillen.”

Maarten Galle: “De wereld van het aan- en verkopen van digitale media is vandaag de dag continu in beweging. Dit wil onder andere ook zeggen dat de jobs binnen alle betrokken teams – zowel bij adverteerders, agentschappen als uitgevers – anders dienen ingevuld te worden. Pebble Media is zich hier terdege van bewust en het is mede daardoor dat ik dankbaar ben dat ik deze transformatie mee mag begeleiden, zowel langs buy als sell side. Ik begin dan ook vol enthousiasme aan deze nieuwe uitdaging!”

Wij wensen Maarten veel succes!